Showing 1 - 10 of 35,165
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013462257
kosteneffiziente Klimaschutzpolitik unmöglich. Grundsätzlich wäre ein alle Energieverbraucher umfassender Emissionshandel ausreichend … Emissionshandel könnten mit den gleichen finanziellen Mitteln höhere Reduktionen von CO2 erreicht werden. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011844016
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009541584
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003872665
International shipping is an important emitter of greenhouse gases. The International Maritime Organization (IMO) is discussing different approaches to reduce maritime CO2 emissions, in particular market-based mechanisms. In this paper, we assess potential implications of a maritime emission...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009565796
Produktionssektor über den Transport- und den Dienstleistungssektor bis hin zu den privaten Haushalten. Obgleich die Unverzichtbarkeit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009240975
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003343636
has paved the floor for another pillar of climate policies: promotion of electric vehicles (EVs) in private transport. Our … an explicit transport equipment choice for private households. We find that, for the case of Norway, combining a specific …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012800644
Abstract: Der Deutsche Verkehrssektor emittiert knapp 160 Mio. t CO2 pro Jahr (d.h. 18% der gesamtwirtschaftlichen Emissionen) und trägt bisher am geringsten zum Erreichen der Emissionsminderungsziele bei. Um die Anreize zur Emissionsminderung beim Hauptverursacher im Verkehrssektor, dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011674649