Showing 1 - 10 of 27,238
In this paper we examine the Chinese domestic discourse centering on Shanghai's participation in the PISA study and interpretations of the 2009 results. The main focus is to examine why local education authority took part in the PISA project and how actors from the education authority use PISA...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009627348
Far-reaching transformations in Swiss education were pushed in the last decade by two prominent international initiatives, namely the 1999 Bologna process and the OECD's PISA study starting in 2000. To what extent and in which way were these soft governance initiatives able to trigger Swiss...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008902908
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013364239
unterzogen: Deutschland, Spanien, Mexiko und Österreich. Das Forschungsinteresse ist dabei auf die Frage gerichtet, welche Rolle …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008697232
. Dieses Papier analysiert die Auswirkungen der Bologna-Reform in Deutschland auf Basis von Mikrodaten der Humboldt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011540918
The Bologna Process aimed at harmonizing European higher education systems and at increasing their efficiency. This paper analyzes impacts of the Bologna Reform for Germany by using unique micro data from Humboldt-Universität zu Berlin (HU). We estimate treatment effects on the probability to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011532312
In der letzten Dekade haben weitreichende Reformen den sekundären und tertiären Bildungssektor in Deutschland … Einfluss auf die Reformprozesse genommen. Obwohl in Deutschland zahlreiche institutionelle Vetopunkte im Bereich der … Bildungspolitik existieren und die traditionellen Prinzipien des deutschen Bildungsverständnisses den von der internationalen Ebene …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003887662
Die Bildungsreformen der sechziger Jahre sollten das Bildungsniveau der Westdeutschen anheben. Die Analyse der Daten des Mikrozensus weist darauf hin, dass die durch die Bildungsreformen intendierte Bildungsexpansion schon vor 1960 begonnen hat. Mit dem Conditional Mean Independence Ansatz...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003447760
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003201043