Showing 1 - 10 of 401
competition, of which the most common are the concentration ratio and the Herfindahl-Hirschman index. It is important to emphasize … competition. Although market changes are reflected in a reduced number of banks while a change in the dispersion of market shares …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014558445
politically biased media may actually prefer competition. Finally, we illustrate how a media merger, or media consolidation in … general, may lead to stiffer competition in the markets in which advertisers compete. This article is written for … politisch einseitiges Medienunternehmen vorzieht, im Wettbewerb mit anderen Unternehmen zu stehen. Und schließlich zeigen wir …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377725
Medien und Informationstechnologie gehören in vielen Regionen zu den wirtschaftspolitischen Schwerpunktfeldern, und auch die Bundesregierung ist auf diesem Gebiet standortpolitisch aktiv - zum Beispiel im Rahmen der nationalen "Informationstechnologie-Gipfel". Die einzelnen Segmente dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601775
In this paper we study the welfare effect of a monopoly innovation. Unlike many partial equilibrium models carried out …, the criticism against monopoly innovation based on its increased deadweight loss is less accurate than previously …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302705
the context of monopoly theory, also extending the generalization to a large family of principal-agent programs. Our main …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010317122
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601801
. Ein vergleichsweise einfaches Argument mit klareren Schlussfolgerungen wird im letzten Abschnitt vorgeschlagen: Wettbewerb …Some lines of economic reasoning do not produce clear-cut reasons why more competition in media markets would lead to … of welfare effects. In contrast, the final section presents a much more simple point: Media competition is desirable …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377727
Wettbewerb und limitieren die Nutzung des Preises als wichtigster Wettbewerbsparameter. Eine effektive kurzfristige Absenkung der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693344
Sind die steigenden Benzinpreise ein Zeichen mangelnden Wettbewerbs auf den Öl- und Kraftstoffmärkten? Zur Ergänzung der Beiträge im ifo Schnelldienst 11/2012 erläutert Andreas Mundt, Präsident des Bundeskartellamts, die Gründe für den Gesetzentwurf zur Einrichtung einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693351
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011467362