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ethische Reflexion eine ideologiekritische Funktion haben kann; in welcher Weise in der Ethik eine normative Grundlage für die … Argumentationsformen einer Ethik im Kontext der Sicherheitsdiskurse gefragt und abschließend skizziert, wie mit dem Komplex eines …
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Vielfach wird behauptet, die globale Einkommensverteilung entwickle sich dramatisch auseinander und die unfaire globale Weltwirtschaftsordnung sei schuld daran. Stehen »fair trade« und »free trade« im Widerspruch zueinander oder nicht? Mit der Diskussion dieser Frage führen Gabriel...
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Im Oktober 2014 wurde das Bündnis für nachhaltige Textilien von Vertretern der Wirtschaft, Zivilgesellschaft, Standardorganisationen und Gewerkschaften gegründet, um soziale, ökologische und ökonomische Verbesserungen entlang der Textillieferkette zu erreichen. Zeichnen sich nach etwas...
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knowledge about the culture and business ethics prevailing in the country of interest. A number of scholars have undertaken … research studies to compare the standards of Business Ethics of different countries but such a research on "the Standards of … Business Ethics" has been carried out for the first time in Pakistan. Interestingly, either such studies have been carried out …
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Fairtrade certification is intended to improve both the income and living conditions of producers, thereby creating more fairness in international trade. However, theoretical considerations and empirical studies show that this goal is only achieved to a limited extent, at least for coffee:...
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Fairtrade-Siegel sollen die Einkommen und Lebensbedingungen von ProduzentInnen erhöhen und so zu mehr Gerechtigkeit im internationalen Handel führen. Ökonomische Überlegungen und empirische Untersuchungen zeigen jedoch, dass dieses Ziel bei Kaffee nur eingeschränkt erreicht wird: Das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011947360
This paper experimentally investigates how concerns for social approval relate to intrinsic motivations to purchase ethically. Participants state their willingness-to-pay for both a fair trade and a conventional chocolate bar in private or publicly. A standard model of social image predicts that...
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Fairtrade labeling has the potential to increase market efficiency by connecting farmers to altruistic consumers who are willing to pay a premium for sustainability-certified products. A requirement for increased efficiency, though, is that the farmers' benefits are larger than the Fairtrade...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013199659
, sustainability, and ethics, by offering producers in developing countries better trading conditions and secured rights. This movement …
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Fair Trade certification aims at transferring wealth from the consumer to the farmer; however, coffee passes through many hands before reaching final consumers. Bringing together retail, wholesale, and stock market data, this study estimates how much more consumers are paying for Fair...
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