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In recent years, there has been a shift in consumers' media consumption preferences from traditional to digital platforms. Adblocker applications used by consumers who do not want to be exposed to advertising and the digital platforms that offer ad-free content make it increasingly difficult for...
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Since 1982, when one of the most successful product placements appeared in the movie ET, marketers have continued adopting this strategy in various media channels. Among those, research studies indicated that product placements in situation comedies (Sitcoms) are the most effective. This study...
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The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352742
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
Die aktuelle Diskussion um die Ausgestaltung der wirtschaftswissenschaftlichen Politikberatung und die zum Teil harsche Kritik von Politikern am Sachverständigenrat zur Begutachtung der gesamtwirtschaftlichen Entwicklung in jüngster Zeit lenkt den Blick auf den Einfluss von Ökonomen auf die...
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Seit das Bundesverfassungsgericht 2005 das Verbot von Studiengebühren aufgehoben hat, haben sieben Bundesländer Studiengebühren von bis zu 500 Euro pro Semester eingeführt. Eine Studie des DIW Berlin zeigt, dass dies zu Ausweichreaktionen der Studienbewerber geführt hat, die zahlenmäßig...
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Akademiker der Fachrichtungen Mathematik, Informatik, Naturwissenschaften und Technik (MINT) sind für deutsche Unternehmen, vor allem in den Hochtechnologiebranchen, und für die hiesigen Forschungseinrichtungen eine besonders wichtige Mitarbeitergruppe. Mittelfristig scheidet jedoch ein...
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