Showing 1 - 10 of 2,309
The main objective of the article is to analyse the extent to which Romanian universities and, particularly, those in economics higher education field can face the demands of knowledge-based economy and society. The specific objectives of the work mainly consisted of: (a) reviewing the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011724753
Durch die G8-Schulreform haben sich die PISA-Leistungen von GymnasiastInnen in der neunten Klasse verbessert. Insbesondere leistungsstärkere SchülerInnen schneiden bei den PISA-Tests besser ab, während Leistungsschwächere kaum oder gar nicht profitieren - sie scheinen Probleme mit dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011814934
PurposeThis study aims to resolve Korea's youth unemployment problem by analyzing the exit duration and unemployment determinants for college graduates in Korea. More specifically, it identifies the factors that improve young people's employability by examining the impact of individual and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012208425
In Deutschland sind derzeit etwa 7,3 Millionen Erwerbstätige beschäftigt, die über keinen Berufsabschluss verfügen und vielfach als Ungelernte oder Geringqualifizierte bezeichnet werden. Die meisten Erwerbstätigen, die dieser Personengruppe angehören, haben Schwierigkeiten, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011633314
Die aktuelle Diskussion um die Sicherung des Fachkräftenachwuchses lenkt den Blick zunehmend auf die qualifikatorischen Potenziale an- und ungelernter Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter. Da es diesen aber an einer Berufsausbildung und zumeist auch an schulischer Grundbildung mangelt, steht die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011633402
Die betriebliche Personalentwicklung erkennt zunehmend den Qualifizierungsbedarf von Beschäftigten ohne Berufsabschluss: 89 Prozent der Unternehmen, die Geringqualifizierte beschäftigen, haben in den letzten fünf Jahren mindestens eine Weiterbildungsmaßnahme für diese Zielgruppe angeboten....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011988577
Teachers are perhaps the most important determinant of education quality. But what makes a teacher effective? Developing countries expend substantial resources on certifying teachers and retaining those who become certified; moreover, policymakers and aid donors prioritize increasing the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011662667
Die Digitalisierung und der demografische Wandel stellen Unternehmen immer wieder vor neue Herausforderungen. Der daraus resultierende Veränderungsdruck spiegelt sich auch in den wachsenden Anforderungen an geringqualifizierte Beschäftigte wider. Aus der aktuellen IW-Unternehmensbefragung, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014340627
The wave of digital-industrial innovation which begins to disrupt vast sectors of the global economy has fueled fear of a potential adverse impact on jobs and wages. This paper argues that digitalindustrial innovations make human capital more important than ever and the focus needs to shift to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011879002
Human capital as a critical engine of economic growth is present in many empirical and theoretical body of knowledge on growth models and theory. However, the conclusion on its importance as a driver of economic growth remains inconclusive. The aim of this study is to provide and detailed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011724971