Showing 1 - 10 of 11
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504198
Beim vierten Verbraucherforschungsforum an der Zeppelin Universität in Friedrichshafen entwickelten Wissenschaftler aus verschiedenen Disziplinen gemeinsam eine Agenda für die Verbraucherforschung in der digitalen Welt. Im Zeitgespräch dokumentieren wir die Impulsreferate zu wesentlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011773231
In der Digitalwirtschaft zielen viele Geschäftsmodelle auf das Erheben von Daten, insbesondere personenbezogenen Daten, ab. Die enormen Datenmengen geben jedoch Anlass zur Diskussion. Werden die Nutzer ausgespäht und Datenmissbrauch betrieben, oder basiert das Geschäftsmodell darauf,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011885933
Digital innovations drive an organization's digital transformation. While numerous studies focus on digital product and service innovation, digital process innovation and novel business models, management and leadership concepts are primarily investigated as enabling framing conditions in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012502936
Christian Pfaffl, Nina Czernich und Oliver Falck, ifo Institut, erstellen eine Bestandsaufnahme zur Entwicklung der Digitalisierung in Deutschland. Ihre Analyse ergibt ein heterogenes Bild. Bei den untersuchten Digitalisierungsbereichen liegt Deutschland häufiger im Mittelfeld oder auf den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012882775
Zur Entwicklung neuer Produkte und Dienste binden Unternehmen immer häufiger Kundinnen und Kunden in ihre Innovationsprozesse ein. Virtual Reality verspricht für dieses als Co-Creation bezeichnetes Vorgehen viele Vorteile. So können Kundinnen und Kunden z. B. ein virtuelles Produktabbild...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501431
Conversational agents (CAs) are often unable to provide meaningful responses to user requests, thereby triggering user resistance and impairing the successful diffusion of CAs. Literature mostly focuses on improving CA responses but fails to address user resistance in the event of further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501652
Owing to technological advancements in artificial intelligence, voice assistants (VAs) offer speech as a new interaction modality. Compared to text-based interaction, speech is natural and intuitive, which is why companies use VAs in customer service. However, we do not yet know for which kinds...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014502037
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503802
Content website providers have two main goals: They seek to attract consumers and to keep them on their websites as long as possible. To reach potential consumers, they can utilize several online channels, such as paid search results or advertisements on social media, all of which usually...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503805