Showing 1 - 10 of 173
Based on theoretical considerations, this article investigates the socio-cultural mechanisms through which diversified firms are effectively managed without loss of control. Empirical results from extensive questionnaire surveys in Korea and the U.S. show that socio-cultural mechanisms such as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010318111
Die Wahl zwischen Diversifikation und Spezialisierung ist eine lange und kontrovers diskutierte Frage in der … messen, wie sie bei real existierender, also beobachtbarer Diversifikation reagieren und ob sie in Querschnitt- und … Diversifikation sowie ihrer Entwicklung im Zeitverlauf für das verarbeitende Gewerbe in Deutschland gegeben. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377805
, enterprises that pursue a diversification strategy prove against it as clearly growth-oriented. However, not all enterprises …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377807
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695859
Schneller als vielfach erwartet findet die Weltwirtschaft den Weg aus der großen Krise. Dabei erweisen sich die asiatischen Staaten als besonders dynamisch. Amerika will durch eine Steigerung seiner Exporte Anschluss halten. Nach dem Scheitern der Doha-Runde stellt sich die Frage, ob bilaterale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602190
Das Wirtschaftswachstum eines Landes hängt immer stärker von dessen Innovationsfähigkeit ab. Japan, Südkorea und die Volksrepublik China gewinnen neben einigen kleineren asiatischen Schwellenländern eine zunehmende Bedeutung im globalen Standortwettbewerb. Andere Länder wie Indien sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377829
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695916
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011696470
Based upon the sample of 419 MNCs' subsidiaries in Korea, we examined the country of origin effect in the choice of MNCs' HRM strategy: transplantation, localization, and mixed. A multinominal logit regression analysis showed that there is an important country of origin effect in the choice...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010318067
We study centralized many-to-many matching in markets where agents have private information about (vertical) characteristics that determine match values. Our analysis reveals how matching patterns reflect cross-subsidization between sides. Agents are endogenously partitioned into consumers and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011599591