Showing 1 - 10 of 54
This study developed a mobile app of the personal colour analysis system, which determines the clothing colours that are harmonized to a user's personal skin and hair colouring. The mobile application is easy and accurate for non-experts to use, and it employs photographs of a user's skin and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012117386
Mobile apps (applications) provide services such as information dissemination, knowledge promotion, social media integration, and online shopping, all of which are platforms that enable the strengthening of communication and foster interaction between firms and consumers. The related pieces of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013266758
Mobile applications (MA) and social media (SM) platforms are changing Internet user behavior. This study aims to unveil within current academic literature, the fields where usability research has been focusing their efforts in the dimensions institutional websites (IW), SM and MA usability, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012115963
In diesem Beitrag wird die Bedeutung effizienter Vertragsgestaltung aus der Sicht des Herstellers als Leasinggeber analysiert. Der Beitrag zeigt, dass Hersteller von Gütern mit hoher Qualität durch das Anbieten von kurzfristigen Verträgen (oder durch eine Kombination aus einem langfristigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309665
This article studies systems integrators' export channel pricing management for integrated solutions. We find support from our empirical case study for the notion that a systems integrator's export channel pricing strategy is multidimensional and dependent on international pricing environment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310667
Die Einbindung des Groß- und Einzelhandels in die Gesamtwirtschaft hat nicht nur die Unternehmens- und Wettbewerbsstrukturen des Handels wesentlich verändert, sondern auch zu neuen Funktionsprofilen bei den Handelsunternehmen selbst und bei Unternehmen in den übrigen Wirtschaftssektoren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691800
Im Zuge des anhaltenden Strukturwandels nehmen die Unternehmen des Großhandels vielfältige Serviceaufgaben wahr. In den beiden zurückliegenden Jahren hat die Absatztätigkeit des Großhandels erheblich an Dynamik gewonnen: Im Jahr 2005 stieg der nominale Umsatz um 5,2%; 2004 sogar um 6,2%....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692531
This paper analyzes the determinants of small and medium-sized enterprises' technology adoption in the retail trade industry. From the theoretical perspective, two types of influential factors are differentiated in this respect: the personal characteristics of the manager/business owner and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011724965
Die rasante Verbreitung von Computern und Internetanschlüssen in privaten Haushalten hat auch eine neue Form der Durchführung von geschäftlichen Transaktionen, den elektronischen Handel bzw. E-Commerce, hervorgebracht. Trotz enormer Zuwachsraten im zurückliegenden Jahrzehnt sind der Anteil...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601538
Einzelhandel zu bewirken. Allerdings birgt die Teil- Liberalisierung auch Gefahren. So könnten die im Markt befindlichen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601693