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The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
Am Beispiel des kollektiven Alkoholkonsums einer Szene von Drogen- und Alkoholabhängigen im Kieler Stadtteil Gaarden wurde untersucht, inwiefern auf den ersten Blick banal erscheinende Praktiken wie das gemeinsame Konsumieren alkoholhaltiger Getränke einen Beitrag zur sozialen und materiellen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012615526
This paper examines the effect of job stress on two key health risk-behaviors: smoking and alcohol consumption, using data from the Canadian National Population Health Survey. Findings in the extant literature are inconclusive and are mainly based on standard models which can model differential...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010317161
Moral rules and social norms influence whether individuals break the law. We characterize optimal law enforcement when some individuals obey internalized moral rules and implement social norms for other individuals who prefer to comply with them. Moral individuals and norm followers are linked...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504430
Despite recent advances in reputation technologies, it is not clear how reputation systems can affect human cooperation in social networks. Although it is known that two of the major mechanisms in the evolution of cooperation are spatial selection and reputation-based reciprocity, theoretical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011709913
Die Autoren analysieren, ob ein Social Media Newsroom eine Alternative zur herkömmlichen Pressemitteilungen via Email in der Luxusbranche ist. Ausgehend vom Intereffikationsmodell wird aufgezeigt, dass Journalismus und PR in einer Wechselbeziehung der gegenseitigen Einflussnahme stehen. Via...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420965
Regulierung neben dem Preis auch über den Aktionsparameter Werbung verfügt. Die Modellergebnisse zeigen, dass der … stärker den Einsatz absatzpolitischer Instrumente bei der Regulierung zu berücksichtigen, also den Einsatz der Werbung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377895
emerging and developing countries. This fact is surprising considering the background of relatively low local advertising …Das internationale Werbefestival in Cannes ist einer der wichtigsten internationalen Gradmesser für kreative Werbung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420968
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327957