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Der Beitrag zeigt auf, wie sich die Presse- und Öffentlichkeitsarbeit des Statistischen Bundesamtes in den letzten Jahrzehnten von der reinen Verbreitung hin zu einer digitalen Kommunikation entwickelt hat. Erste Impulse setzte die um die Jahrtausendwende beginnende Digitalisierung, die sich...
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Mit der zunehmenden gesellschaftlichen Digitalisierung rückt beim Statistischen Bun- desamt eine verstärkt digitale und zielgruppengerechte Kommunikation in den Fokus, auch beim Großprojekt Zensus 2022. Für die identifizierten Zielgruppen wurde eine umfassende Kommunikation im Digitalen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014421162
Die Autoren analysieren, ob ein Social Media Newsroom eine Alternative zur herkömmlichen Pressemitteilungen via Email in der Luxusbranche ist. Ausgehend vom Intereffikationsmodell wird aufgezeigt, dass Journalismus und PR in einer Wechselbeziehung der gegenseitigen Einflussnahme stehen. Via...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420965
Der Einfluss unterschiedlicher Anreiztypen auf die intrinsische Motivation ist seit Jahren Gegenstand einer heftigen Kontroverse. Der vorliegende Beitrag erweitert diese Diskussion, indem er die Analyse auf zwei weitere Kernelemente von Anreizsystemen, die Ausgestaltung der Bemessungsgrundlage...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292606
This paper explored the empirical research investigating the relationship between Accounting Information Systems (AIS) alignment and Small and Medium Enterprises (SMEs) performance. Literature shows that AIS alignment is influenced by organizational characteristics, individual characteristics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011288165
This article analyzes the extent to which accounting standards adequately re ects the value of intangible assets as well as its usefulness for financial agents in the process of buying and selling companies. Based on a sample that includes price of private transactions and listed companies from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011307195
Earnings quality is not a measurable concept through only one variable, but there are several attributes that characterize earnings quality and employing one or another could influence the research conclusion without considering one of them the best measure of earnings quality. The study deals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011307197
This paper uses an agency theory perspective to develop an understanding of the determinants of auditor change for small firms in the United Kingdom. The paper, therefore, extends the existing literature (see Williams [22] and Francis and Wilson [9]) from a consideration of auditor change for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011310289
This paper models the borrowing decision of a small firm seeking a bank loan when it can optionally hire, at a cost, an independent external auditor to convey its risk characteristics to lenders. The analysis shows that a necessary condition for a potential borrower to prefer having an audit to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011310306
The motivation for this contingency-type study is based on the notion that prior studies on management accounting systems (MAS) has almost entirely focused on large business organizations and neglected consideration of the effects of contextual variables and MAS on organizational effectiveness...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011310323