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If a product has two dimensions of quality, one observable and one not, a firm can use observable quality as a signal of unobservable quality. The correlation between consumers' valuation of high quality in each dimension is a key determinant of the feasibility of such signaling. A firm may use...
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increases banks' profits to the detriment of creditworthy entrepreneurs in a model of a banking duopoly with switching costs and …
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emerging and developing countries. This fact is surprising considering the background of relatively low local advertising …Das internationale Werbefestival in Cannes ist einer der wichtigsten internationalen Gradmesser für kreative Werbung …
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Daten sind der zentrale Rohstoff der digitalen Wirtschaft. Dementsprechend werden sie von zahlreichen Unternehmen begehrt. Die Preisgabe von persönlichen Informationen ist der Tauschwert für die Nutzung zahlreicher Onlinedienste. Diesen zahlen viele Internetnutzer bereitwillig. Besonders oft...
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Immer mehr Verbraucherinnen und Verbraucher greifen zu ökologischen und fair gehandelten Produkten, mehr und mehr Läden erweitern ihr Sortiment um entsprechende Produktalternativen. Doch nicht immer steht dahinter ein echtes Interesse an alternativen Produktionsprozessen. Ein Teil der...
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The authors reexamine the Schmalensee effect from a dynamic perspective. Schmalsensee's argument suggesting that high quality can be signaled by high prices is based on the assumption that higher quality necessarily incurs higher production cost. In this paper, the authors argue that firms...
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consumers learn their preference 'types' after incurring privately known entry costs. We show that by taking into account …
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Der aktuelle Rechtsstreit zwischen Ritter Sport und der Stiftung Warentest beschädigt beide Parteien. Verliert das Testsiegel an Glaubwürdigkeit, wird es für Produzenten qualitativ hochwertiger Waren schwieriger, ihren Reservationspreis durchzusetzen. Das kann langfristig zu einer...
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The accession of Eastern European countries to the European Union increased family wealth and the returns to schooling. I analyze the change in student achievement due to the EU accession of Eastern Europe building on a panel of six PISA waves covering more than 1 million students in 32...
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, but through online advertising. We show that the advertisement-based business model provides sufficient incentives for the …
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