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The Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) economic impact is expected to hit US$ 29.5 billion in 2020. Brands (Volvo / L'Oréal) and retailers (Carrefour / Lowe's) have built on-site VR facilities which offer more attractive shopping experiences than traditional environments. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013266202
Das Internet stellt für immer mehr Konsumenten eine neue Möglichkeit des Kaufs von Produkten dar. Während der Onlinekauf von Bekleidung, Büchern oder Elektroartikeln verstärkt zu beobachten ist, werden Lebensmittel noch relativ selten im Internet gekauft. Zum Kauf von Lebensmitteln im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270968
Online reviews and trust cues are two core aspects of e-commerce. Based on these features, users can make informed decisions about the products and services they buy online. Although prior studies have investigated on various review characteristics, the writing style has been examined less...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012117393
. Following this prescription, marketing scholars have developed strong theoretical arguments in favor of delegating pricing … mitigating factors that could potentially explain why firms restrict pricing authority. We test our hypotheses on a sample of 222 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421326
In this paper we first show that the gains achievable by integrating pricing and inventory control are usually small … provide some analytical results for this more complex model. We thus conclude that integrated pricing/inventory models could …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421327
offer multiple tariffs rather than a uniform nonlinear pricing plan to extract maximum consumer surplus. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421348
The e-commerce is becoming increasingly essential and principally relevant in the modern world, especially in the current pandemic. Due to the increased use of the Internet, the growth of e-commerce has escalated. This research focuses on the e-commerce environments of Singaporean and Austrian...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014520664
Im August und Oktober 2016 stellte das ifo Institut den am ifo Konjunkturtest teilnehmenden Einzelhändlern einige Sonderfragen zum Online-Handel. Gefragt wurde u.a., wie die teilnehmenden Händler den Einfluss des Online-Handels auf ihr Geschäft einschätzen. Viele Händler klagen über einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011694066
Im Bekleidungseinzelhandel gewinnt der Online-Handel immer höhere Marktanteile. Dabei entwickeln sich die etablierten Online-Händler zunehmend von Marktteilnehmern zu Marktanbietern. Diese Marktstrategie eröffnet dem stationären Handel neues Geschäftspotenzial. Denn einem beträchtlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011694071
We study and contrast pricing and price evolution of online only (Dotcom) and online branch of multi-channel retailers …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302706