Showing 1 - 10 of 1,010
This paper evaluates the impact of an intervention targeted at marginalized low-performance students in public secondary schools in Mexico City. The program consisted in offering free additional math courses, taught by undergraduate students from some of the most prestigious Mexican...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010483767
Zur gezielten Förderung von Wissenschaft und Forschung an den Universitäten hat die Politik 2005 die Exzellenzinitiative ins Leben gerufen. Die Gewinner des Wettbewerbs um Fördergelder wurden fortan als „Eliteuniversitäten“ bezeichnet. Der folgende Beitrag untersucht, ob die Zahl der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010257765
The great majority of studies on the effect of school quality on academic outcomes do not take account of changes in student choices concerning effort if school quality, e.g. class size, changes. We show that empirical estimates of the "total" effect of changes in school quality could be quite...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010251075
Seit 2006 werden schulische Leistungen im Rahmen des nationalen Bildungsmonitorings regelmäßig erhoben und zwischen den Ländern verglichen. Die aktuelle Untersuchung liefert sehr unterschiedliche Ergebnisse für die einzelnen deutschen Länder. Dabei zeigt sich, dass soziale und ethnische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010370708
Sprachkompetenz und Bildung sind Schlüsselfaktoren für die Teilhabe von Migranten an allen Bereichen des wirtschaftlichen und sozialen Lebens. Ob es Zuwanderern gelingt, ihr im Ausland erworbenes Humankapital nach Deutschland zu transferieren, zeigen erste Ergebnisse aus der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010419974
Mit der Umsetzung der vor 15 Jahren beschlossenen Bologna-Reformen verschoben sich sowohl die Zielkoordinaten als auch die Mittel der Hochschulpolitik. Die berufliche Qualifikation Studierender rückte stärker in den Vordergrund, und es wurden neue Governance-Strukturen in Anlehnung an das neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010431335
In the face of global economic problems European (and not only European) universities are forced to diversify their income. The constant and stable stream of governmental funds for education is beginning to dry up.For the majority of Polish universities the main and noticeably dominant source of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010187994
Higher education institutions are an essential, endogenous element of economic development and take part in resolving global issues. Their utilitarian role, however, may be greatly limited as a result of improper ways of financing science and didactics. The prevailing mechanism of financing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009575949
Concerns about poor student performance have led schools to diverge from traditional teacher compensation and base a portion of pay on student outcomes. In the US, the number of school districts adopting such performancebased financial incentives has increased by more than 40% since 2004....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011431719
Numerous economic studies have considered the relationship between class size and student achievement, the majority of which have focused on elementary schools in the US and Europe. While the general finding is that smaller classes are associated with increased student achievement, a few...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011433601