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I show that an advertising ban is more likely to increase — rather than decrease — total consumption when advertising does not bring about a large expansion of market demand at given prices and when it increases product differentiation (thus allowing firms to command higher prices). In this...
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Tests und Vergleiche von Gütern und Dienstleistungen sind mittlerweile weit verbreitet. Würde der einzelne Verbraucher den Vergleich selbst durchführen, wäre dies mit hohen Kosten verbunden, institutionelle Tests bieten demgegenüber eine gute Informationsmöglichkeit. Die...
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Die Sharing Economy ist das Sinnbild für neue, internetbasierte Geschäftsmodelle, die innerhalb weniger Jahre weltweit etabliert werden können. Mit diesen Geschäftsmodellen sind einerseits Hoffnungen auf mehr Wachstum und mehr Beschäftigung und andererseits Sorgen vor unsicheren...
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Die Verfügungen der Landeskartellbehörde Hessen gegen Wasserversorger wegen zu hoher Wasserpreise, die auf eine Vergleichsmarktanalyse gestützt wurden, und deren Bestätigung durch den BGH am 2.2.2010 waren erste Vorboten einer sich verschärfenden kartellrechtlichen Entgeltkontrolle der...
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We examine the impact of corporate risk-taking on firm-level real earnings management. We find that firms with higher risk-taking engage in higher real earnings management. Our results are robust to a series of robustness tests, including simultaneous least squares approach, firm fixed effect,...
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The objective of this paper is to provide insight into the regulatory solutions that refer to the electronic commerce (e-commerce) adopted in the regional trade agreements (RTAs) of the European Union. Our goal is to compare these regulatory measures with the obstacles indicated in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012606174
Aim: The aim of the article is to analyze the supervisory measures available to the Polish Financial Supervision Authority in relation to the management board of banks operating in Poland and to indicate whether these measures have a real impact on their functioning and internal structure. On...
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The role of salespeople is increasingly important in relation to improving sales performance. Sales may increase if it is supported by reliable, smart and hardworking salesperson. To create a professional salesperson, enterprises need to provide a guidance, for example, in the form of practical...
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