Showing 1 - 10 of 1,404
Mit Beiträgen von: Corinna Engelhardt, Karl Hall, Johann Ortner; Janez Hrastnik, Herwig Rollett, Markus Strohmaier; Stefan Schwänzl; Kurt Wöls; Andreas Sagmeister; Max Rumpfhuber; Christian Ferger; Rüdiger Reinhardt, Dietmar Kilian; Andreas Redling, Andreas Traunfellner; Matthias Werner;...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002343315
sind: " Stiftung messbaren Nutzens im Geschäftsprozess durch Wissensmanagement " Barrieren gegen Wissensmanagement und … adäquate Gegenmaßnahmen " Wissenstransfer und wissensgeleitete Prozessverbesserung " Führungsaufgabe Wissenslogistik …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013509016
Introduction by Editors -- Part 1 – Knowledge Management: A Complexity perspective -- Chapter 1 Approaching the complexity of knowledge management -- Chapter 2 The pervasive identity of knowledge management: consolidation or dilution? -- Chapter 3 Key milestones in the evolution of knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014426440
The article entitled "Selected Aspects of Evaluating Knowledge Management Quality in Contemporary Enterprises" broadens the understanding of knowledge management and estimates select aspects of knowledge management quality evaluations in modern enterprises from theoretical and practical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014230342
Evolution of Research in Knowledge Management & Competitive Advantage -- Formalizing knowledge management in KIBS -- Assessing the origins, evolution and prospects of the literature on Knowledge Management: A bibliometric analysis -- Historical Root of Knowledge Management: A Bibliographic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014467041
? geschrieben aus Sicht der Unternehmen ? bieten jeweils einen Überblick über die Themengebiete Wissensmanagement, Wissenstransfer …Wissensmanagement der dritten Generation ist für viele Unternehmen ein unverzichtbarer Bestandteil der Wertschöpfung … Stand von Wissensmanagement praxisorientiert zusammen; es richtet sich an Führungskräfte aus kleinen, mittleren und großen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011679533
As an ever-increasing amount of innovation takes place within networks, companies are collaborating in developing and marketing new products, services and practices. This in turn requires knowledge to flow across company boundaries. This book demonstrates how companies encourage this knowledge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011851238
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010220939
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001486435
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001857221