Showing 1 - 10 of 123,916
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000886042
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000868366
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000868960
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000708145
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000959193
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003644066
An welchen Kriterien sollte sich die Entscheidung über die bestmögliche Aufgabenverteilung zwischen staatlichen Stellen und privaten Akteuren bezüglich Finanzierung, Erstellung und Betrieb öffentlicher Infrastruktureinrichtungen orientieren? Während die unmittelbare Erstellung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003811593
In diesem Beitrag werden auf Basis theoretischer Überlegungen Empfehlungen zur effizienten Allokation des Verkehrsmengenrisikos abgeleitet und auf Betreibermodelle für Bundesfernstraßen nach dem so genannten A-Modell angewandt. Es wird festgestellt, dass grundsätzlich eine Teilung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009492265
Mohring and Harwitz (1962) showed that, under certain conditions, an optimally designed and priced road would generate user toll revenues just sufficient to cover its capital costs. Several scholars subsequently explored the robustness of that finding. This paper briefly summarizes further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011372982
This paper studies the efficiency impacts of private toll roads in initially untolled networks. The analysis allows for capacity and toll choice by private operators, and endogenizes entry and therewith the degree of competition, distinguishing and allowing for both parallel and serial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011373827