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This paper revisits Ernst Engel's (1857) original article in which he systematically investigated the relationship between consumption expenditure and income. While he is mainly remembered today for the discovery of Engel's law, we highlight how Engel addressed in a particular way the issue of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003731424
Heutzutage findet über 70% der Wertschöpfung in der Lieferkette hinter den direkten Lieferanten statt. So werden 80% der Ausfälle oder Probleme in der Lieferkette nach den direkten Lieferanten verursacht. Da Ausfälle in der Lieferkette teuer sind und Unternehmen für die Performance der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012170443
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009664982
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009665708
Der Wettbewerb zwischen Supply Chains von Unternehmen ist dynamischer denn je. Einerseits haben jüngste Disruptionen die Anfälligkeit moderner Lieferketten verdeutlicht. Andererseits führen steigende Kundenerwartungen und strenge Regulatorien zu erhöhtem Wettbewerb zwischen Supply Chains. Um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013477539
The Theory of Dyadic Morality (TDM; Schein and Gray (2018)) posits that immorality judgments emerge from norm violations, harm perceptions, and negative affect. We test this core prediction in an applied setting: voluntary payment settings, such as the Pay-What-You-Want mechanism. In our study,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014391767
Weitzman (2014) proposed that focusing international climate negotiations on a uniform carbon price is more effective than Paris style negotiations in achieving ambitious climate action. We put this hypothesis to an experimental test by simulating international negotiations on climate change in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012500178
Die Schnelllebigkeit technologischer Innovationen, steigende Kundenanforderungen und verstärkter globaler Wettbewerb haben der Technology Adoption in vielen Unternehmen zuletzt höchste strategische Priorität verliehen - doch nicht alle kommen damit gleichermassen zurecht. Einige Dienstleister...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012302247
Individual decision-making in Pay-What-You-Want settings is prone to social influence. Es pecially payment observability and the social relationship with other buyers during the payment decision are two important components of social influence. In practical applications of Pay-What-You-Want both...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291795