Showing 1 - 10 of 7,631
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011920815
In his paper Emotion and reasoning in human decision-making (Economics Discussion Papers, No 2019-8) Edmund Rolls points out that multiple and independent types of reinforcement exist in the human brain, and that they cannot be reduced to a common currency. The present commentary introduces...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012035104
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012221558
We test whether self-control causally affects investor behavior with the non-invasive brain stimulation. Subjects trade stocks in an experimental asset market while their levels of self-control are exogenously varied by applying weak currents stimulation to a control-related brain area. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011844518
Building on the philosophy of Charles Sanders Peirce, recent advances in biosemiotics have resulted into a concise framework for the analysis of signs in living systems. This paper explores the potential for economics and shows how biosemiotics can integrate two different research agendas, each...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008749237
Die Wahl des passenden Parfüms ist eine sehr persönliche, emotional gesteuerte Konsumentenentscheidung. Im hart umkämpften Parfümmarkt müssen sich Unternehmen vor den rational zu treffenden Entscheidungen über die Ausgestaltung des Marketing-Mix intensiv mit den zielgruppenrelevanten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010350346
Die werbliche Belastung der Konsumenten nimmt weiter zu, während die Werbewirksamkeit der Botschaften gleichzeitig sinkt. Wie können Unternehmen ihre Kunden erreichen, um die Produkte effizient zu vermarkten? Ein neuer Lösungsansatz hierfür könnte Neuromarketing sein. Neuromarketing ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521941
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003753363
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012518143
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000085099