Showing 1 - 10 of 23
We investigated how and when parent hostility (degree to which a parent firm disapproves the spawning of an own spin-out) affects spin-out performance and how spin-outs can effectively react to it. Analyses of 144 technology spin-outs support our arguments that spin-outs suffer from hostility....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009696936
This study examines how different organizational learning strategies (i.e., exploration or exploitation) impact the sales growth of technology spin-outs, and the role of the parent firm in this context. Using knowledge-based and learning views of the firm, we propose that spin-out performance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009696937
This article reviews the theoretical background and cumulates findings of 126 published studies (1980 - 2009) on individual determinants of entrepreneurial status. We categorize determinants into one of six paradigms (trait, cognitive, affective, intentions, learning, and economic) and review...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009696938
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009010356
Inkubatoren unterstützen Neugründungen und junge Unternehmen beim Aufbau ihrer Geschäftstätigkeit. In diesem Beitrag wird auf Basis einer Stichprobe von 72 deutschen Inkubatoren eine Klassifizierung der Inkubatorlandschaft auf Basis ihrer Leistungsangebote vorgenommen. Anhand einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010379516
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009010359
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009232752
This study examines how the effect of entrepreneurship education on students' entrepreneurial intentions is (1) contingent on the mode of education (active, e.g. business plan seminar, vs reflective, e.g. theory lectures), (2) contingent on the regional context and (3) complemented by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003877791
Akademische Unternehmerinnen und Unternehmer müssen seit der Abschaffung des Hochschullehrer-privilegs im Jahr 2002 ihre Erfindungen gegenüber den Hochschulen offenlegen und können nicht unmittelbar frei über deren Verwertung verfügen. Wir untersuchen, welchen Einfluss diese...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010378892
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008933123