Showing 1 - 10 of 273
Das Projekt erarbeitete eine Bestandsaufnahme und kritische Diskussion gängiger Bildungsindikatoren im internationalen Vergleich aus interdisziplinärer und bildungsökonomischer Sicht. Im Fokus standen OECD-Indikatoren zu Bildungsabschlüssen, zu Schüler- und Erwachsenenkompetenzen (PISA,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011335037
Mit zunehmender Globalisierung und beschleunigtem technologischem Wandel kommt den sogenannten Humanressourcen eine immer größere Bedeutung für die Wettbewerbsfähigkeit eines Landes und seiner Unternehmen zu. Dabei hängt die Qualität der Humanressourcen einerseits von staatlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402060
Unbestritten kommt der Ausstattung und Qualität des Humankapitals eine immer größere Rolle für die Wettbewerbsfähigkeit eines Landes oder eines einzelnen Unternehmens zu. Dabei kann der Bestand an Humankapital zwar sowohl auf private als auch auf betriebliche oder staatliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402097
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001658233
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001708441
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001543835
This paper estimates sibling correlations in cognitive skills and non-cognitive skills to evaluate the importance of family background for skill formation. The study is based on a large representative German dataset, which includes IQ test scores and measures of personality (locus of control,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010336812
This paper examines job polarization at the level of local labor markets in Germany over a 30-year period. The major explanation of job polarization is skill biased technological change (SBTC): new technologies are complementary to high paying jobs but substitute workers in routine manual jobs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010340528
We analyze the causal effect of education on old-age cognitive abilities using German Socio-Economic Panel (SOEP) data and regional variation in mandatory years of schooling and the supply of schools. Our outcome variable is the score an individual reaches in an ultra-short intelligence test. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010342118