Showing 1 - 10 of 15,722
-referenced) and the relative (i.e., norm-referenced) grading schemes in a large-scale field experiment at a university. We hypothesize …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010399683
-referenced) and the relative (i.e., norm-referenced) grading schemes in a large-scale field experiment at a university. We hypothesize …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010403509
Bereits 2002 wurden bei einer BWL-Klausur zwei PISA-Aufgaben gestellt und die Rechtschreibung überprüft, was wiederum mit den Noten bzw. Punkten der Klausur korreliert wurde. Es gibt interessante Ergebnisse und Zusammenhänge, die jedoch nicht völlig eindeutig sind.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012285409
We estimate the direct and spillover effects of a large-scale early childhood intervention on the educational attainment of over 2,000 disadvantaged children in the United States. We show that failing to account for spillover effects results in a severe underestimation of the impact. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012038324
-American children in the 1960s. We discuss the design of the experiment, compromises in and adjustments to the randomization protocol …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012019246
schools, combined with lottery tie-breaking at unscreened schools. We show how to identify causal effects of school attendance …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011989205
Using survey data collected at Göttingen University, Germany, this paper evaluates the effect of attending the lecture and/or tutorial on the grade achieved in two basic courses in business administration and economics. The analysis shows that going to class has no significant impact on student...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011503089
In dieser Studie werden 128 Fälle betrachtet, in denen dieselben Studenten eine Vorlesung zu zwei verschiedenen Zeitpunkten evaluiert haben. Die Besonderheit dabei ist, dass ausschließlich Fälle berücksichtigt werden, in denen die zum Zeitpunkt der Evaluation erwartete oder bereits erhaltene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009774830
Es gibt keine einheitliche Praxis hinsichtlich der methodischen Konzeption und des Zeitpunkts der Datenerhebung bei studentischen Lehrveranstaltungsevaluationen. Um den Einfluss solcher Aspekte zu untersuchen, wurden in 18 Wirtschaftsvorlesungen der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009611795
An explanation of the Dunning-Kruger effect is provided which does not require any psychological explanation, because it is derived as a statistical artefact. This is achieved by specifying a simple statistical model which explicitly takes the (random) boundary constraints into account. This...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012665994