Showing 1 - 10 of 1,603
This paper analyzes the current state of research in macroeconomics in the light of first year macroeconomics courses offered in the 16 leading Ph.D programs. Our investigation confirms that methodological and ideological differences of 1970's and 80's are about to disappear as methodological...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011528876
This paper examines field experiment in which we encourage the use of computer-based tests (quizzes) through a set of non-financial incentives and test their effect on effort and performance of students. Our identification strategy exploits cross-cohort experimental variation in assessment rules...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010341634
Ethische Prinzipen für den Forschungsprozess selbst und dessen Transfer ("Verwertung") sind nur durch Selbstdisziplin der Akteure durchsetzbar - für das erlernen dieser professionellen Disziplin sind nicht Formulare und Kommissionen, sondern die Lehre und Ausbildung des Nachwuchses zentral....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012134656
The aim of our contribution is to present an innovative instrument to teach macroeconomics at the undergraduate and master level. We develop a digital learning platform to present and explore some controversies at the very foundations of macroeconomic theory. For this purpose, we explicitly...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011994508
Vor dem Hintergrund der für viele Experten unvorhersehbaren Finanzkrise von 2008/2009 widmet sich dieser Aufsatz die Frage, wie (ökonomische) Bildung zu einer "moralischen Phantasie" (Günter Anders) befähigen kann, mit der die Genese von Krisen und ihrer Konsequenzen unmittelbarer erfasst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012124657
Die Studie untersucht - basierend auf sprach- und textbasierten Analysen, die sich auf die Kognitionswissenschaften und die Beeinflussungsforschung stützen - ob und welche Arten von Indoktrination im Rahmen der weltweit standardisierten ökonomischen Bildung an Hochschulen ausfindig gemacht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012124660
While exchange rate dynamics is an important topic in open economy macroeconomics, the standard tool commonly used to introduce exchange rate dynamics - the Dornbusch (1976) seminal paper along with phase diagram - is not well-suited for undergraduate students as most of them do not have yet a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010422230
This paper analyses economists' support for the Fair Minimum Wage Act of 2013, by examining the characteristics of almost 1000 economists who signed open letters either supporting or opposing the Bill prior to a Senate debate on the legislation. In contrast to previous work, which found that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010423757
Die Betriebswirtschaftslehre ist ein relativ junges Fach. Mit der zunehmenden Bedeutung der Wirtschaft im 20. Jahrhundert sind seine Studentenzahlen und sein Gewicht innerhalb der Hochschulen gewachsen. Der Betrag arbeitet die wichtigsten Bestimmungsgrößen und strukturellen Veränderungen der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010441544
This paper sheds light on the questions how important competences are and which competences can best be learned at school and which competences can be acquired better in the workplace. Exploiting data from a survey among professional tertiary education and training business administration...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011290642