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Digitalisierung. Während einige betonen, dass strategische, langfristige Planung und PPM in Zeiten kürzerer Produktlebenszyklen ….B. Produktmanagement, New Product Business, Servicegeschäft, Digital Business) verteilt. Die Mehrheit der Unternehmen erkennt das Potenzial …, digitale Produkte, Dienstleistungen und Produkt-Dienstleistungssysteme im Zeitalter der Digitalisierung organisiert werden kann. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012099735
Die Bedeutung des Servicegeschäfts in Industrieunternehmen nimmt kontinuierlich zu. Gerade in wettbewerbsintensiven Märkten verschiebt sich das Gewicht der Serviceleistungen zu Lasten des Kernproduktes. Um ambitionierte Umsatz- und Ertragsziele im Service zu erreichen, ist das Portfolio an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011347320
Die Bedeutung des Servicegeschäfts der Industrieunternehmen nimmt zu und die Unternehmen wollen sich mit ihrem Serviceangebot differenzieren und Erlösmöglichkeiten ausschöpfen. Die Umsetzung gelingt den Unternehmen oft nur mittelmäßig. Dieser Artikel zeigt, mit welchen Maßnahmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010340310
The purpose of this paper is to propose a service development process that is adapted to manufacturing companies and to discuss its implication for companies with a focus on product development and product sales. This paper looks at new service development (NSD) literature and argues for design...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010500611
The rise of knowledge-intensive business services (KIBS) may be considered as one of the decisive trends of economic evolution of industrialised countries in recent decades. This paper uses the concept of vertical integrated sectors and the subsystem approach to input-output matrix analysis to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011982335
The paper aims at estimating the innovation impact of the vertical integration of knowledge intensive business services (KIBS) into manufacturing. Referring to the vertically integrated sectors of an economy allows innovative knowledge, which is transferred directly and indirectly from KIBS to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011983080
Management Tools sind Werkzeuge, um Managemententscheidungen vorzubereiten und zu unterstützen. Sie sind standardisiert, setzen bestimmte Fähigkeiten zur Anwendung voraus und werden häufig von Unternehmensberatungen angeboten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014462599
Austria is not among the top global investors, but it is an important regional player in Central and Southeast Europe. Will it keep that position, or will the regional player develop into a global player? This is the question for the future. Based on OeNB data we have found no indication for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011392225
Established theories in international business come to different conclusions when specifically applied to the analysis of the international activities of start-up companies in high-technology industries. Using a new dataset of 495 British and German start-ups operating in high-technology...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011441716
For firms acting in technological niches the expansion into foreign markets can be a way to increase sales and to thus to recover initial sunk costs over a shorter time frame. Our research, based on survey data for nearly 600 British and German high-tech start-ups, examines whether...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011444748