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Trust is a key component in peer platform markets (PPMs). In 2016, the OECD’s Committee on Consumer Policy (CCP) produced a report on Protecting consumers in peer platform markets: Exploring the issues. The 2016 report examined a number of the mechanisms that peer platforms have themselves...
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In diesem Diskussionsbeitrag wird zunächst eine Reihe unterschiedlicher Definitionen für das Phänomen Sharing Economy aus der wissenschaftlichen Literatur analysiert. In diesem Schritt wurden die Technologische Umsetzung, Organisationsform der Plattform, der Umgang mit Verfügungsrechten, die...
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Die urbane Mobilität hat sich in den letzten Jahren stark gewandelt. Hierzu tragen vermehrt die aufkommenden Sharing-Angebote bei. Neben dem schon länger betriebenen Carsharing kam vor einigen Jahren das Bikesharing und nun auch das Ridesharing und E-Scootersharing hinzu. Die Akzeptanz dieser...
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In this paper, we propose a method to visualize online consumer search in so-called product search maps. Manufacturers can use these maps to understand how consumers search for competing products prior to choice, including how information acquisition and product search is organized along brand-,...
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