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This paper is a revision of the Discussion Paper 2012-02 intended to modify several interpretations of the empirical analysis. In this modified version, the paper takes both a conceptual and an empirical approach to answer the question of how CSR can be con-nected to the company’s role as an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011759164
This paper takes both a conceptual and an empirical approach to answer the question of how CSR can be connected to the company’s role as an agent of social value creation that operates within an imperfect institutional framework of market competition. To develop a functional design for an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011784104
Dieser Artikel formuliert drei Thesen: (1) Viele Projekte, mit denen Unternehmen ihre gesellschaftliche Verantwortung unter Beweis stellen wollen, tragen ungewollt dazu bei, die Akzeptanzkrise der Marktwirtschaft zu verschärfen, anstatt ihr entgegenzuwirken. Sie bedienen nämlich das populäre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011786016
The purpose of this article is to develop an ordonomic conceptualization of corporate citizenship and new governance that (a) provides a framework for positively explaining the political participation of companies in new governance processes and (b) does not weaken but instead strengthens the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011786669
Die verspätete und verhaltene Aufmerksamkeit, die dem Thema "Bürgergesellschaft und Wirtschaft" in Deutschland bislang entgegengebracht wird, entspricht keineswegs seiner gesellschaftspolitischen Bedeutung. Im Gegenteil: Je mehr gesellschaftliche Institutionen an Bindungskraft verlieren und je...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001754946
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003943825
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009524293
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009375836
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009762928
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