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Firms are under increasing pressure to meet stakeholders’ demand for Corporate Social Responsibility (CSR) along their global value chains. We study the incentives for and investments in CSR at different stages of the production process. We analyze a model of sequential production with...
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While African countries are becoming more and more relevant as host countries for suppliers of multinational companies little is known about corporate social responsibility (CSR) in this region. To fill this gap, the present paper explores CSR considerations of foreign affiliates of...
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The coronavirus pandemic caused a sharp market decline while raising heterogeneous responses across companies related to their employees, supply chain, and repurposing of operations to provide needed products and services. We study whether during the 2020 COVID-19 induced market crash, investors...
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Activism seeking to improve labor conditions in global supply chains has led transnational corporations to adopt codes of conduct and monitor suppliers for compliance, but it is unclear whether these formal organizational structures raise labor standards. Drawing on thousands of audits conducted...
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Die Implementierung einer gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen, auch Corporate Social Responsibility (CSR) genannt, entwickelt sich zunehmend zu einem bedeutenden Managementkonzept der strategischen Unternehmensführung in der Praxis. Von dieser Entwicklung ist insbesondere das...
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Corporate Social Responsibility (CSR) ist für Marken ein zweischneidiges Schwert: Gelingt eine glaubwürdige Verbindung von Markenwerten und ökologisch-sozialem Engagement, so sind heute zunehmend strategische Wettbewerbsvorteile realisierbar. Im anderen Fall droht Greenwashing mit erheblichem...
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Einhergehend mit der fortschreitenden ganzheitlichen Integration von Corporate Social Responsibility (CSR) in die Geschäftsmodelle und -strategien global agierender Unternehmen wächst die Herausforderung an das Management, ein umfassendes nachhaltiges Unternehmensleitbild zu gestalten....
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