Showing 1 - 5 of 5
The typical measure used by researchers and school administrators to evaluate teachers is based on how the students' achievement increases after being exposed to the teacher, or based on the teacher's "value-added''. When teacher value-added is heterogeneous across her students, the typically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435339
Dieser Beitrag untersucht die Auswirkungen unterschiedlicher Reformoptionen auf die Finanzierbarkeit des österreichischen Pensionssystems bis zum Jahr 2060. Es werden sowohl Änderungen im Verhalten der Arbeitnehmer (effektives Pensionsantrittsalter) als auch Änderungen des Pensionssystems...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304511
Die zentrale Stoßrichtung dieses Beitrages ist es, Wege für eine erfolgreiche Familienpolitik aufzuzeigen. Basierend auf einem 16-Ländersample und unter Zuhilfenahme des neuen MVQCA-Ansatzes werden unterschiedliche europäische familienpolitische Regulierungsmuster multivariat untersucht. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300394
Policy recommendations for building resilient and all-inclusive societies post COVID-19 pandemic continue to dominate the media and research landscapes. However, rigorous empirical content backing such claims, particularly, on both poverty and income inequality, is hard to find. Motivated by the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012582729
The study employs macrodata on 42 African countries to examine whether remittances and financial development (including the sub-components of access, depth and efficiency) contribute to the equalisation of incomes across the continent. Robust evidence from the dynamic GMM estimator shows that:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013190598