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E-commerce has become more prevalent throughout Europe in the last decade. The coronavirus (COVID-19) pandemic accelerated this trend, particularly in the retail sector. This paper focuses on the implications of increasing business-to-consumer ecommerce for prices and inflation in the euro area....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014374698
The coronavirus (COVID-19) pandemic caused a deep recession globally, as well as in the euro area, accompanied by a steep decline in inflation rates in 2020. This paper reviews some of the main challenges created by the pandemic for inflation measurement and provides micro price data analysis of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014374702
The majority of digital platform research has focused on consumer-centric platforms. Driven by the vast growth potential of direct consumer market access, industrial communities locked behind the conventional gatekeepers in their respective value chains have lately started to tinker with their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012037694
After fifteen years of economic transformation, Moldova still remains a mostly agrarian country. The industrial sector is only successful in connection with agriculture (such as the production of food or beverages). The country's agrarian structure seems to be a legacy of Moldova's former role...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012100080
Im vorliegenden Bericht werden die Ergebnisse des Teilprojektes "Lokale Strategien für die wirtschaftliche Entwicklung" des europäischen Forschungsprojekts TRUSTEE ("Towards RUral Synergies and Trade-offs between Economic development and Ecosystem services') beschrieben. Vor dem Hintergrund...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011778218
Die Allgemeinfreiheit und rechtliche Schutzunfähigkeit von Ideen - und somit gleichermaßen von Werbeideen - gilt als eiserne Regel unserer Gesellschaft. Die Möglichkeit, bereits bestehende Ideen als Basis freischaffender Kreativität zu nutzen, sie umzuformen, neu zu erfinden und mit eigenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011411715
Im Zeitraum 2009 bis 2011 waren rd. 1,3 Mio. Unternehmen aus Deutschland, zu 99 % KMU, international aktiv. Damit besaßen rund 37 % aller Unternehmen direkte Auslandskontakte (bei Berücksichtigung indirekter Kontaktformen: 44 %). Am häufigsten unterhielten die Unternehmen Im- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327555
Wir stellen ein Maß für die Beziehung zwischen zwei Städten/Regionen basierend auf Suchanfragen vor, ausgehend von Merkmalen der Suchanfragen-Zeitreihen nach Zerlegung der Zeitreihe mittels STL (Komponentenzerlegung mittels lokaler linearer Kernregression). Grundlage für das Maß sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012262796
There is evidence that Europe's manufacturing activity is increasingly concentrated in a Central European (CE) core which the IMF in a recent publication also refers to as the German-Central European supply chain. This CE manufacturing core is dominated by Germany and in addition comprises...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011345648
Der anhaltende Produktivitätsvorsprung der USA sowie die zunehmende Konkurrenz aus den Schwellenländern führen in Europa seit Mitte der 1990er-Jahre zu einer intensiven Auseinandersetzung mit Fragen der Wettbewerbsfähigkeit. Höhepunkt ist der jüngste Appell der Europäischen Kommission zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011379809