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The objective of the PICK-ME (Policy Incentives for Creation of Knowledge - Methods and Evidence) research project is to provide theoretical and empirical perspectives on innovation which give a greater role to the demand-side aspect of innovation. The main question is how can policy make...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011430928
Innovativen Wachstumsunternehmen steht mit dem Crowdinvesting in Deutschland seit 2011 eine neuartige Finanzierungsmethode zur Verfügung. Hierbei versuchen die meist jungen Unternehmen durch einen gezielten öffentlichen Aufruf eine breite Masse privater Investoren anzusprechen. Basierend auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011382967
This study focused on two primary areas: 1. To determine what can be learned from biotech and drug development companies that suffered from financial problems and ultimately failed at the beginning of the 21st century. 2. To determine how intellectual capital developed in accordance with such...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012037637
Im Berliner Venture-Capital Report 2016 werden das Venture-Capital-Angebot (VC), die VC-finanzierten Firmen und die unterschiedlichen Typen an Investoren in Deutschland im Jahr 2015 untersucht. Erstmalig wird in dieser Studie zudem die Anzahl der Arbeitsplätze in Venture-Capital finanzierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011799623
soziale Medien. Dies zeigt eine Auswertung der im Sommer 2020 erstmals durchgeführten deutschlandweiten Befragung der Ruhr …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012420695
Katharina Wedel prepared this study while she was working at the Center for the Economics of Education at the ifo Institute. The study was completed in September 2023 and accepted as doctoral thesis by the Department of Economics at LMU Munich. It consists of four distinct empirical essays that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014491200
[Vorwort] Das 1. Symposium für Ökonomie im Gartenbau fand am 27. November 2013 in der Paulinerkirche in Göttingen statt. Es wurde als Kooperation der Georg-August-Universität Göttingen, des Thünen- Instituts für Betriebswirtschaft und des Agrarkompetenznetzes WeGa durchgeführt. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010481537
This paper investigates the barriers to innovation perceived by Polish manufacturing firms. It refers to the heterogeneity of innovation active firms. We introduce a taxonomy of innovative firms based on the frequency with which they introduce commercialised innovations using data from both CIS4...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011430863
Die Creator Economy ist eine rasant wachsende Branche, die laut Prognosen in den nächsten Jahren weiter an Einfluss gewinnen und Umsatzsteigerungen erzielen wird. Mit Werbedeals und Kooperationen generieren vor allem Influencer nicht nur hohe Umsätze, sondern haben Macht über Meinungen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015166356
Digital platforms alter almost every industry in the modern economy (De Reuver et al., 2018). For instance, in the media industry, there is an increasing shift from traditional media outlets such as newspapers and television to online newspapers, social media, or platforms such as Netflix or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015333674