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The aim of this doctoral project is an empirical analysis of questions concerning economics of education, in particular education policy. The first key aspect is the relationship between public opinion and the level of information of the population. As part of this, a first research project...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012019190
This volume was prepared by Susanne Link during her stay at the Ludwig-Maximilians-University of Munich and the Department of Human Capital and Innovation of the Ifo Institute of Economic Research. It was accepted as a doctoral thesis by the Economics Departure of the University of Munich in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698340
This volume was prepared by Benedikt Siegler while working at the Center for the Economics of Education of the Ifo Institute. It was completed in June 2014 and accepted as a doctoral thesis by the Department of Economics at the University of Munich (LMU) in November 2014. The thesis includes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698347
Development assistance has for many decades been aiming to support developing countries’ strategies to achieve more sustainable development. Yet, evidence shows that the impact of such assistance has been well below expectations. This study examines the efforts of assistance providers and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012020641
Seit 2007 finanzieren Bund und Länder im Hochschulpakt Studienanfänger, die gegenüber dem Basisjahr 2005 zusätzlich an die Hochschulen kommen, gemeinsam. In die Berechnungen werden alle Anfänger an den Privathochschulen einbezogen, Geld gibt es aber nur in wenigen Ausnahmefällen. Im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011633445
Wissenschaftliche Weiterbildung gehört zwar nach dem Willen des Gesetzgebers zu den Kernaufgaben der Hochschulen. Gleichwohl sind die Aktivitäten in diesem Bereich marginal. Fehlende Handlungsanreize und die handlungsleitende Wichtigkeit der Forschungsreputation sind lang bestehende Gründe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011962156
Gutachten im Auftrag der Sächsischen Staatskanzlei. Bildung ist eine der zentralen föderalen Aufgaben in Deutschland. So können die Bundesländer die Bildungspolitik weitgehend alleine gestalten, müssen allerdings auch die Ausgaben dafür tragen. Die Bildungsausgaben stellen einen der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698452
Im Land Mecklenburg-Vorpommern finden sich zwei staatliche (Voll-)Universitäten, drei staatliche Fachhochschulen und eine staatliche Hochschule für Musik und Theater. Im Vergleich zu den Einnahmen des Landes steigen die Finanzmittel der Hochschulen überproportional. Im Rahmen des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698458
Vernetzt mit Wirtschaft und Gesellschaft, eingebettet in einen internationalen Aus-tausch und flexibel auf die unterschiedlichen Interessen von Studierenden mit und ohne Berufserfahrung reagierend - so sollten die Hochschulen aufgestellt sein, um den Megatrends Digitalisierung,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011734354
The organization of the Prussian school system still affects the German education system of today. Against the background of end-of-nineteenth-Prussia this thesis analyzes how education funding emerges in a federal system and how it affects prosperity and nation building in a setting of...
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