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VIVER (Leben) - Vision für nachhaltigen Verkehr in Deutschland ist ein Eigenforschungsprojekt des Fraunhofer ISI …, initiiert durch das Geschäftsfeld Verkehrssysteme. Ziel des Projektes war es eine anschauliche Vision für nachhaltigen Verkehr … Fraunhofer ISI genutzt. Im Ergebnis wird deutlich, dass nachhaltiger Verkehr in Deutschland sich nur durch die passfähige …
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Das Potenzial der mit dem Paradigma 'Internet der Dinge' verbundenen Technologien und Infrastrukturen entwickelt sich schleichend aber dennoch rasant und unaufhaltsam. Die Entwicklungen zum Internet der Dinge eröffnen durchaus ambivalente Perspektiven: Den hohen wirtschaftlichen Potenzialen und...
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There is an increasing demand for transport decisions to be made in thelight of some form of what may generically be called cost benefit analysis(CBA). The actual techniques may vary and often deviate quite significantlyfrom the conventional economic concept of CBA but in all cases theprocedures...
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This paper discusses a number of issues centred around the evaluation of the benefits and costs of transport. It is argued that, for various reasons, transport cannot be treated as an ‘ordinary’ economic sector, and in the paper the policy implications of a number of the sector’s...
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This paper positions time in the centre of spatial economic analysis, with a particular view on transport behaviour. The conventional assumption is that there is for most people in our society a constant travel time budget, so that higher speeds tend to lead to longer travel distance....
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A dynamic 'car-following' extension of the conventional economic model of traffic congestion is presented, which predicts the average cost function for trips in stationary states to be significantly different from the conventional average cost function derived from the speed-flow function. When...
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Die Reduzierung der Flächeninanspruchnahme stellt eine zentrale Herausforderung der Nachhaltigkeitspolitik in Deutschland dar. Mit dem 30ha-Ziel - bezogen auf die tägliche Neuinanspruchnahme von Siedlungs- und Verkehrsfläche - bis zum Jahr 2020 hat die Bundesregierung diesbezüglich eine...
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Der vorliegende Beitrag 'Schätzung der Wirkung umweltpolitischer Maßnahmen im Verkehrssektor unter Nutzung der Datenbasis der Gesamtrechnung des Statistischen Bundesamtes' enthält den Endbericht eines Forschungsauftrages für das Umweltbundesamt.
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Since 2001, an increasing income inequality can be observed in most EU Member States. On aggregate level, this development is not reflected by statistics. They indicate growing average wages in real terms. Detailed statistics on average wages of different income classes reveal a tendency of...
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