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Ziel dieses Forschungsvorhabens war es, Erfolgsfaktoren für das unternehmerische Krisenmanagement zu ermitteln. Die Forschungshypothese "In der Krise beweist sich der Charakter" hat sich insofern bestätigt, als deutlich wurde, dass auf der einen Seite die Persönlichkeit des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012670478
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000995364
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000950094
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010188664
We study how firms adjust the bundles of management practices they adopt over time, using repeated survey data … resource policies to describe clusters of management practices (management styles). Our results suggest that two management … firm characteristics. Further, we show that management is highly persistent over time, in part because newly adopted …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014476829
Ziel dieses Forschungsvorhabens war es, Erfolgsfaktoren für das unternehmerische Krisenmanagement zu ermitteln. Die Forschungshypothese "In der Krise beweist sich der Charakter" hat sich insofern bestätigt, als deutlich wurde, dass auf der einen Seite die Persönlichkeit des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012663102
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014515730
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000560765
We use a simple version of the Psychological Expected Utility Model (Caplin and Leahy, QJE, 2001) to analyze the optimal choice of information accuracy by an individual who is concerned with anticipatory feeling. The individual faces the following trade-off: on the one hand information may lead...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011651550
Previous experimental investigations have shown that expectations are not perfectly rational due to bias. Traditional adaptive models, however, in many cases do not perfectly describe the formation of expectations either. This paper makes two contributions to the experimental literature on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264725