Showing 1 - 10 of 553
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008807173
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558834
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010328393
Die vorliegende Untersuchung betrachtet die Zusammenarbeit mit dem lokalen Produktmanagement bei der internationalen … Produktmanagement liegt. Innovationsabteilungen und Lead Countries spielen eine untergeordnete Rolle. Trotz der in der Literatur … lokalen Produktmanagement als tendenziell positiv beurteilt. Verbesserungspotentiale werden in einer besseren Information des …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308097
In diesem Working Paper werden die Grundlagen für die Customer Integration unter Berücksichtigung der Anwendbarkeit sowie unter Effektivitäts- und Effizienzgesichtspunkten dargestellt. Grundlegende Begrifflichkeiten der Kundenintegration werden systematisch dargestellt. Die Möglichkeit der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058573
unterzogen werden kann. Aus dieser Analyse erhält das Innovations- und das Produktmanagement konkrete Aufschlüsse im Hinblick auf …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058578
.B. Produktmanagement, New Product Business, Servicegeschäft, Digital Business) verteilt. Die Mehrheit der Unternehmen erkennt das Potenzial …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012101827
Using a unique dataset that covers all exporting firms in New Zealand from 1996 to 2007, this paper analyses the patterns of their product mix, how it changes over time and how this relates to firm characteristics. We suggest that looking at the relative importance of added and dropped products...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012115610
The product mix changes that have occurred in banking organizations during the 1990s provide a natural experiment for investigating how firms adjust their executive compensation contracts as their mix of businesses changes. Deregulation and new technology have eroded banking organizations’...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010397654
The importance of design has been recognised by scholars from different fields such as artificial sciences and engineering, innovation, arts and creativity and management. Despite a shared understanding of the role of design as a potential enabler of innovation, it still acknowledges a wide...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010409452