Showing 1 - 10 of 300
Die vorliegende Veröffentlichung soll einen Überblick über die Ziele, Funktionen, theoretischen Strukturierungsansätze, Instrumente & Grenzen des Bildungscontrolling geben. Dieses stellt eine Querschnittsfunktion des Personalmanagements dar, die pädagogische und ökonomische Überlegungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008779475
Der demographische Wandel und der prognostizierte Fachkräftemangel stellen an die betrieblichen Akteure der Stahlindustrie in Deutschland hinsichtlich der Gewinnung und Bindung von Fach- und Führungskräften besondere Anforderungen. Gerade guter Personalarbeit kommt dabei eine besondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011341532
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011565409
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002388122
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001549572
This study analyzes the impact of entrepreneurship education at universities on the intentions of students to become entrepreneurs or self-employed in the short-term (immediately after graduation) and in the long-term (five years after graduation). A difference-in-differences approach is applied...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291811
Der demographische Wandel und der prognostizierte Fachkräftemangel stellen an die betrieblichen Akteure der Stahlindustrie in Deutschland hinsichtlich der Gewinnung und Bindung von Fach- und Führungskräften besondere Anforderungen. Gerade guter Personalarbeit kommt dabei eine besondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315371
Most studies analyzing the impact of human capital in agriculture use the measure of years of schooling of the producer as a proxy for decision-making skills. An alternative measure is used in this paper. The measure was derived by grading decision-making and execution skills of a sample of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010323127
This paper analyzes the impact of a leading entrepreneurship education program on college students’ entrepreneurship competencies and intentions using an instrumental variables approach in a difference-in-differences framework. We exploit that the program was offered to students at one...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325703
Entrepreneurship education ranks highly on policy agendas in Europe and the US, but little research is available to assess its impacts. In this context it is of primary importance to understand whether entrepreneurship education raises intentions to be entrepreneurial generally or whether it...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010333939