Showing 1 - 10 of 11
Der folgende Beitrag befasst sich mit dem Problem der Modellselektion im Finite Mixture Partial Least Squares (FIMIX-PLS)-Ansatz. Dieser Ansatz, welcher der Methodengruppe der Mischverteilungsmodelle zuzuordnen ist, ermöglicht eine simultane Schätzung der Modellparameter bei gleichzeitiger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427747
As mixture regression models increasingly receive attention from both theory and practice, the question of selecting the correct number of segments gains urgency. A misspecification can lead to an under- or oversegmentation, thus resulting in flawed management decisions on customer targeting or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010441542
In 2002, CICEM Ltd. 1 , a worldwide recognized chemical producer located in Asia, initiated the development of new kind of plastic foil suitable for packaging bitumen into plastic bags. Bitumen is one of the oldest mineral oil products won during the refining of crude oil. Typical application...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003785772
Thema dieses Papers sind die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion und ihr Bezug zu theoretischen Konzepten. Die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion lassen sich in qualitative und quantitative Kriterien untergliedern. Als wichtigstes Kriterium konnte in zahlreichen Umfragen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003785790
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009732537
With economic considerations exerting an ever-increasing influence on soccer clubs’ activities, fan satisfaction becomes an essential strategic management objective for these institutions. Despite this topic’s obvious relevance, the literature has paid little attention to the measurement of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014275582
Thema dieses Papers sind die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion und ihr Bezug zu theoretischen Konzepten. Die Bestimmungsfaktoren der Mediaselektion lassen sich in qualitative und quantitative Kriterien untergliedern. Als wichtigstes Kriterium konnte in zahlreichen Umfragen die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272349
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010272350
As mixture regression models increasingly receive attention from both theory and practice, the question of selecting the correct number of segments gains urgency. A misspecification can lead to an under- or oversegmentation, thus resulting in flawed management decisions on customer targeting or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427727
Die steigende Anzahl an Reaktanzen der Konsumenten gegenüber jeglicher Form von Werbung, insbesondere aber der klassischen, zwingt Unternehmen heute mehr denn je dazu, neue Möglichkeiten zu suchen, um die Wünsche der Kunden erforschen und besser erfüllen zu können. Gerade den latenten, dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308589