Showing 1 - 10 of 1,934
Innovationserfolg abzusichern. Innovationsmanagement, Technologiemanagement und die Kundenintegration werden durch ihre Zielsetzungen … Innovationsmanagement. Darüber hinaus werden die Möglichkeiten der Kundenintegration im Innovationsmanagement dargestellt, um den …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011975275
The existing research on the behavior of user innovators has focused almost exclusively on younger users. In light of the demographic shift and the increasing importance of the "Silver Market" segment (customers 55 years plus), we analyzed whether important determinants of user innovator...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010252691
sowie unter Effektivitäts- und Effizienzgesichtspunkten dargestellt. Grundlegende Begrifflichkeiten der Kundenintegration … werden systematisch dargestellt. Die Möglichkeit der Kundenintegration sollte sehr früh im Produktentwicklungsprozess (PEP …- und Technologiemanagement (Hofbauer/Bergmann 2012). …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011957969
review of 255 articles in business press we show the diffusion in praxis and analyze coherency to the academic perspective …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010239416
Unternehmen, die Produkte der nächsten Generation entwickeln, stehen oft vor folgendem Problem: Orientieren sie ihre Entwicklung zu stark an den heutigen Kunden und Anwendern, resultieren oft nur kleine Innovationen (inkrementale Innovation). Lösen Sie sich hingegen von diesen Anwendern,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308070
sowie unter Effektivitäts- und Effizienzgesichtspunkten dargestellt. Grundlegende Begrifflichkeiten der Kundenintegration … werden systematisch dargestellt. Die Möglichkeit der Kundenintegration sollte sehr früh im Produktentwicklungsprozess (PEP …- und Technologiemanagement (Hofbauer/Bergmann 2012). …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058573
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011387311
Open innovation has attracted an avalanche of interests from many practitioners and scholars, and is gradually becoming an acceptable scientific and managerial paradigm over the past few decades. Traditionally, however, innovative activities ought to be confidential within certain groups or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011657552
In this study, we investigate whether and to what extent community managers in online collaborative communities can stimulate crowd activities through their engagement. Using a novel data set of 22 large online idea crowdsourcing campaigns, we find that active engagement of community managers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011877762
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011961450