Showing 1 - 10 of 37
Transfer fees in European football have experienced a rapid increase in the past years. Simultaneously, an increasing number of domestic and recently foreign investors - who are assumed to further increase team spending in European football - have entered the football market by becoming club...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012623724
The business model of sports is based on trust, reputation and fairness. In recent years sports associations have often engaged in crime, corruption and non-compliance, which has damaged the reputation of sports. A professional compliance tool to counteract the loss of trust is still missing, an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012433309
Research question: We uncover the influence of performance parameters on market value of football players in German Bundesliga. Hereby, the analyses should in some places reach beyond the current state of research by, for example, using relative operating times or running kilometres in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012433315
This paper analyzes the recruitment of executive board members for German sports clubs, an issue of key interest given that volunteers play a dominant role in these sports clubs. Based on a new, micro-level data set, we examine how members of a sports club advance to become executive board...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012433316
Transfermarkt.de's market value (transfermarkt value) is a topic that is discussed very often in sports economics. Based on existing literature, we assume that the Transfermarkt value is a function of different input parameters, such as player characteristics, player performance, player...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012433317
Transfer fees in European football have experienced a rapid increase in the past years. Simultaneously, an increasing number of domestic and recently foreign investors - who are assumed to further increase team spending in European football - have entered the football market by becoming club...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012544463
Auf der Basis einer internetbasierten Umfrage wurde die Prävalenz von Wettbewerbsverzerrungen im deutschen Fußball untersucht. Aufgrund der sensitiven Fragestellungen wurde die Randomized Response Technik eingesetzt, um Verzerrungen im Antwortverhalten zu reduzieren. Die Ergebnisse der Umfrage...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292642
In einer wissenschaftlichen Disziplin, die als angewandte Wissenschaft im kalten Krieg die Überlegenheit des jeweiligen Blocks symbolisch auf dem Felde des Sports ermöglichen und stützen sollte, war es von jeher schwierig, den Grundsätzen des Ethos der Forschung uneinge-schränkt und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012433295
Marken sind komplexe Versprechen. Der Konsum olympischen Sports (z. B. durch Zuschauer) ist sozial eingebettet und vertrauensabhängig. Reputation des IOC und Regeltreue (z. B. Dopingfrei-heit) olympischer Athleten sind wichtige Nachfragefaktoren. Proteste in der Schweiz, in Bayern und aktuell...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012433296
Auf der Basis einer internetbasierten Umfrage wurde die Prävalenz von Wettbewerbsverzerrungen im deutschen Fußball untersucht. Aufgrund der sensitiven Fragestellungen wurde die Randomized Response Technik eingesetzt, um Verzerrungen im Antwortverhalten zu reduzieren. Die Ergebnisse der Umfrage...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009722125