Showing 1 - 10 of 2,722
Gegenstand dieser Arbeit wird die Frage sein, inwiefern es sich bei User-generated Content um eine sinnvolle Ergänzung für die Kommunikationspolitik von Marken handelt. Zudem soll umrissen werden, auf welche Art und Weise er sich bestmöglich in der Marketingkommunikation einsetzen lässt. Ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012799561
Der Trend zur Auswertung aller nur möglichen Datenbestände für kommerzielle Zwecke ist eine nicht mehr aufzuhaltende Entwicklung. Auch für die Kreditwürdigkeitsprüfung wird überlegt, Daten aus Sozialen Netzwerken einzusetzen. Die Forschungsfrage entsteht, wie die Nutzer dieser Netzwerke...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011776927
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003803801
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003803806
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003803809
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013430810
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003863257
How do the social media affect the success of charitable promotional campaigns? We use individual-level longitudinal data and experimental data from a social-media application that facilitates donations while broadcasting donors' activities to their contacts. We find that broadcasting is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010355754
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010459771
In times of increased political polarization, the continuing existence of a deliberative arena where people with antagonistic views may engage with each other in non-violent ways is critical for democracy to live on. Social media are usually not conceived as such arenas. On the contrary, there...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012797821