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Abstract In diesem Beitrag wird anhand des International Social Survey Programme (ISSP) 1995/96 ein Vergleich der Einstellungen der Bevölkerungen in 24 Ländern zu verschiedenen Aspekten der Beschäftigungs- und Arbeitsmarktpolitik durchgeführt. Ausgehend von einer Klassifizierung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586079
Abstract Die Europäische Union hat sich hinsichtlich der Beschäftigung Älterer ehrgeizige Ziele gesetzt. Im März 2001 legte der Europäische Rat in Stockholm fest, dass bis 2010 mindestens die Hälfte der EUBevölkerung im Alter von 55 bis 64 Jahren in Beschäftigung sein soll. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586120
Abstract Steigende Ansprüche an Umfang und Qualität öffentlich erbrachter sozialer Dienstleistungen stellen für Sozialstaats- und Arbeitsmarktakteure in Deutschland eine besondere Herausforderung dar. Denn Ausbildung und Beschäftigung in den sozialen Dienstleistungen sind historisch als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586248
. Es erweist sich, dass die Divergenz in den Wachstumsraten der USA und der EU seit 1997 fast zur Gänze auf …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609054
Summary The paper shows that the assessment of the speed of productivity growth crucially depends on how one chooses to measure value added. According to a widely held view, the growth rate of labour productivity has increased significantly in the U.S. since the mid-90s. The U.S. is perceived to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014609106
Compares the shopping behavior of Chilean consumers with those in the USA. Chilean mall visits were driven, first and … foremost, by purchase; in contrast, consumers in the USA visited their mall for more diverse reasons, largely revolving around … Chile and the USA left their respective malls, at least four‐fifths of each group had made some kind of purchase, whatever …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014848221
This study examined several factors related to the brand loyalty exhibited by fans of the Chicago Cubs major league baseball team. A total of 371 patrons of a restaurant located in Wrigleyville were surveyed prior to Cubs games at Wrigley Field. Working from a tripartite model of brand loyalty,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014848262
The present study compares the ethical perceptions of three sub‐cultural groups living in the USA – Anglos, strongly …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014848282
This study replicated an earlier study conducted in the USA and examined Israeli families’ decision making regarding …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014848329
the intricacies of ethnic markets as they grow in number and size in the USA. Suggests that marketing strategies that are …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014849033