Showing 1 - 10 of 3,127
Abstracts Die Autorinnen verfolgen die Fragestellung, welche Hindernisse die Implementierung, Weiterentwicklung und Nutzung von Angeboten zur Vereinbarkeit von Erwerbs- und Privatleben in Unternehmen erschweren. Dies wurde auf der Basis einer qualitativen Studie in Unternehmen untersucht, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586279
Abstract Als Folge der verstärkten Erwerbsorientierung und der demographischen Veränderungen werden individuelle Care-Verpflichtungen zunehmend ausgelagert und statt als Familienarbeit im Rahmen von marktlich organisierten Care-Arrangements bearbeitet. Die Care-Arbeiterinnen sind oftmals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586425
Abstract Der Beitrag berichtet Befunde aus dem Forschungsprojekt „Frauen und ihre Karriereentwicklung in naturwissenschaftlichen Forschungsteams“ zu Karrierebedingungen von Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern in der außerhochschulischen Forschung. Insbesondere in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586426
Zusammenfassung Auf dem Arbeitsmarkt existieren nach wie vor bestimmte soziale Ungleichheiten zwischen Frauen und Männern, etwa im Hinblick auf die Verortung in unterschiedlichen Berufen und hierarchischen Positionen sowie Verdienste. Andockend an die bisherige Forschung, fragen wir nach der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014586547
Purpose – The purpose of this study is to describe the shopping experiences of males and females. The central research question is: what does shopping mean for males and females? The sub‐question related to this central research question is: what are the differences in male and female...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014849853
Purpose – The purpose of this paper is to use cross-sectional data collected from six cities in China to examine the … subjective wellbeing to explaining the gender wage gap. Design/methodology/approach – The paper uses survey data for 3 … analyze the relationship between subjective wellbeing and gender wage gap. Findings – The paper finds that the relationship …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014784579
influence both customer satisfaction and loyalty. Gender moderated the influence of both cultural values and quality on customer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014762868
/methodology/approach – The study examined the proposed model through a 2(gambler type: leisure versus hardcore)×2(gender: male versus female … dimensions. In addition, significant gender‐by‐player interaction is revealed. Research limitations/implications – This study … sheds new light on the understanding of the direct and moderating roles of gender and type of casino players on service …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014763140
anticipated less difficulty balancing work and family. Men and women in both countries expected traditional gender roles in their … did during the second five years after graduation, however this sex difference was non‐existent in China.  …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014887734
The current study explored the dynamics of sexuality that are embodied in secretaries’ work experiences. The study found that sexuality infused the process for recruitment, selection, and personnel development in organisations, but it made a distinction between junior and senior secretaries....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014887792