Showing 1 - 10 of 715,655
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011947716
Moderne Marktordnungen schützen den Verbraucher vor Schäden und sichern den Leistungswettbewerb und die Funktionsfähigkeit von Märkten. Wettbewerbsorientierte Verbraucherpolitik und verbraucherorientierte Wettbewerbspolitik ergänzen sich dabei. Die Verhaltensökonomik zeigt allerdings, dass...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009689209
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011380761
Whether consumers are aware of potentially adverse product effects is key to private and social incentives to disclose information about undesirable product characteristics. In a monopoly model with a mix of aware and unaware consumers, a larger share of unaware consumers makes information...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011491736
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012806392
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012501647
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011720057
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695289
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014515103
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014438248