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Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
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This paper provides a hedonic price analysis of mobile telephones for the German market. We have assembled data on 302 different handsets from 25 manufacturers over the period from May 1998 to November 2003. While volume has a negative effect on the price of a mobile handset, the number of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263429
The need to understand and leverage consumer-brand bonds has become critical in a marketplace characterized by increasing unpredictability, diminishing product differentiation, and heightened competitive pressure. This is especially true for fast moving consumer goods (FMCG) manufacturers and...
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Markennamen spielen eine wichtige Rolle im Wirtschaftsleben. Doch wie hoch ist ihr Wert wirklich? Der hedonische Preisansatz ist geeignet, den Wert von Markennamen auf Produktebene zu bestimmen. Er wird in dieser Arbeit vorgestellt und auf die Surfboard-Industrie angewandt. Die...
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Investment in brands drives the allocation of resources in our economy. It increases competition, pushes firms to innovate, and decreases asymmetries in the market leading to a higher level of economic development. Investment in brands and intangibles has seen an increase in the last fifteen...
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