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Funktionsfähiger Wettbewerb auf den europäischen Transportmärkten erfordert den diskriminierungsfreien Zugang zu den Verkehrsinfrastrukturen für sämtliche aktiven und potenziellen Anbieter von Transportleistungen. Neben der Bedingung der Diskriminierungsfreiheit gilt es aber gleichzeitig...
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Funktionsfähiger Wettbewerb auf den europäischen Transportmärkten erfordert den diskriminierungsfreien Zugang zu den Verkehrsinfrastrukturen für sämtliche aktiven und potenziellen Anbieter von Transportleistungen. Neben der Bedingung der Diskriminierungsfreiheit gilt es aber gleichzeitig,...
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Im Gegensatz zu der in der Vergangenheit häufig gewählten sektorspezifischen Betrachtung wird im Folgenden ein disaggregierter Ansatz gewählt, der zwischen den Netzebenen Wegeinfrastrukturen, Verkehrskontrollsysteme sowie Verkehrsleistungen unterscheidet. Diese Vorgehensweise ermöglicht es,...
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The paper studies the short-term effects of energy price hikes on the supply of industrial goods and transport services including the repercussions on remuneration of input factors. While industry had suffered more strongly from the oil price shock of the late 1970s compared with the one of the...
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Community legislation is unquestionably a factor to be reckoned with in member-state policy making. But the extent and mode of its impact on domestic policies and administrative structures will depend on the existing policy practices and the political and institutional structures of the country...
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This paper discusses a number of issues centred around the evaluation of the benefits and costs of transport. It is argued that, for various reasons, transport cannot be treated as an ‘ordinary’ economic sector, and in the paper the policy implications of a number of the sector’s...
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According to the World Investment Report 2004, the structure of Fmhas shifted towards services. Further, the composition of services FDI isalso changing from trade and finance to such industries as electricity, water ,telecommunications, storage and transportation. In the latter sector the...
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