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Gegenwärtig weist der Öffentliche Personennahverkehr (ÖPNV) in Deutschland ein beträchtliches Maß an ökonomischer Ineffizienz auf. Ausschlaggebend dafür ist die starke Einflußnahme des Staates auf diesen Verkehrsbereich: Der ÖPNV wird staatlich reguliert und sein Leistungsumfang zu...
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Der Begriff Intermodalität hat in den Verkehrswissenschaften verschiedene Bedeutungs-kontexte, die häufig nicht trennscharf verwendet werden. Die verschiedenen Dimensionen von Intermodalität sind: 1.) die Beschreibung von Verkehrssystemen im Güterverkehr, 2.) die Beschreibung von...
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Die diesem Paper zugrundeliegende Ausgangsannahme ist, daß ein sozialwissenschaftliches Innovationskonzept zur Erklärung umweltentlastender Verhaltensänderungen besonders gut geeignet ist. Es kann gezeigt werden, daß in Anlehnung an ein derartiges Konzept eine theoretisch und praktisch...
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Private motorised vehicles account today for 90% of total surface transport1 CO2 emissions. Car fleets are growing rapidly in many cities in the developing world, where population and income growth will be concentrated in the coming decades. For example, whilst urban agglomerations with more...
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In this paper we develop a framework to value public investments with the purpose of increasing bicycling that explicitly accounts internal costs of bicycling, which are typically neglected in current established approaches that value bicycle spending by means of gross health benefits alone, as...
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The future sustainability of the urban transport system is largely determined by the technological composition of and measures introduced in the system. This composition is dependent on many background factors. This paper investigates this relationship by means of a panel analysis of experts'...
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Long run developments such as income growth and urban sprawl lead one to expect a continuous decline of thecontribution of non-motorised transport modes to the performance of transport systems. In terms of the totalnumber of trips, non-motorised transport modes have retained high shares,...
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This text analyzes Brazilian families spending with public and private urban transport based on family budget surveys conducted by IBGE in 2003 and 2009. It was observed that on average Brazilian families spend about 15% of their income on urban transportation. Private transport expenses are...
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