Showing 1 - 10 of 464,613
Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298433
This paper provides a hedonic price analysis of mobile telephones for the German market. We have assembled data on 302 different handsets from 25 manufacturers over the period from May 1998 to November 2003. While volume has a negative effect on the price of a mobile handset, the number of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263429
Markennamen spielen eine wichtige Rolle im Wirtschaftsleben. Doch wie hoch ist ihr Wert wirklich? Der hedonische Preisansatz ist geeignet, den Wert von Markennamen auf Produktebene zu bestimmen. Er wird in dieser Arbeit vorgestellt und auf die Surfboard-Industrie angewandt. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010275471
Investment in brands drives the allocation of resources in our economy. It increases competition, pushes firms to innovate, and decreases asymmetries in the market leading to a higher level of economic development. Investment in brands and intangibles has seen an increase in the last fifteen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011790289
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000891814
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000746363
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000735325
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000873539
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000553138