Showing 1 - 10 of 45,650
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000549444
integrierte Verkehrsplanung ab, die auf eine nachhaltige Verkehrsentwicklung gerichtet ist. Es wird gezeigt, dass neben …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012271000
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004362812
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004792466
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012874956
Improving mobility is a major issue in sparsely populated areas. The low population density in these localities often means that longer journeys are required to access services, carry out everyday activities or maintain social links. Whole sections of the population - in particular older people,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011379862
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011384776
Mohring and Harwitz (1962) showed that, under certain conditions, an optimally designed and priced road would generate user toll revenues just sufficient to cover its capital costs. Several scholars subsequently explored the robustness of that finding. This paper briefly summarizes further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325229
In der kommunalpolitischen und planerischen Diskussion zum Stadtverkehr verstecken sich in vielfältigen Themen zugleich auch Fragen der Zeitgerechtigkeit. Sie werden nur punktuell von Betroffenengruppen artikuliert und sind im Sinne der Verfahrensgerechtigkeit im Planungsprozess nur selten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012003731
Die Bedeutung des Radverkehrs in Städten nimmt stetig zu und dieser Trend wird sich aller Voraussicht nach auch auf absehbare Zeit fortsetzen. Dabei stellt sich aus Sicht der Planenden in Deutschland die Frage, ob das System hierzulande für die Verkehrswende geeignet ist. Können wir mit den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140652