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learn from the data provided and reverberate the patterns learnt on the predictions related to either the classification or …
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Rauterberg & Talley (2017) develop a data set of “corporate opportunity waivers” (COWs) — significant contractual modifications of fiduciary duties — sampled from SEC filings. Part of their analysis utilizes a machine learning (ML) classifier to extend their data set beyond the...
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Die Informationsflut, die dem Entscheidungsträger im Internet aber auch in internen Quellen begegnet, lässt sich nur schwer bewältigen, Daher ist die verfügbare Menge der Informationen zunächst in interessante und uninteressante Informationen zu unterteilen. Dem Entscheidungsträger sind...
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This paper proposes a test for whether data are over-represented in a given production zone, i.e. a subset of a production possibility set which has been estimated using the non-parametric Data Envelopment Analysis (DEA) approach. A binomial test is used that relates the number of observations...
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Energy companies with commitments to meet customers' daily electricity demands face the problem of hedging load and price risk. We propose a joint model for load and price dynamics, which is motivated by the goal of facilitating optimal hedging decisions, while also intuitively capturing the key...
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Il metodo proposto mira ad analizzare il contesto regionale europeo (UE 15), utilizzando gli indicatori introdotti nel Rapporto di Primavera 2004 e i dati regionali disponibili (Eurostat e OECD, 1999-2003) per evidenziare i migliori risultati e identificare gruppi regionali omogenei rispetto ai...
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Für Geschäftsführer und Manager ist es schon immer wichtig gewesen, gut informiert zu sein und der Stellenwert des Informationsfaktors erhöht sich ständig. Zum einen haben sich die weltweiten Wettbewerbsbedingungen verschärft, was zu einer stark angestiegenen Komplexität führt, und zum...
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Die Informationsflut, die dem Entscheidungsträger im Internet aber auch in internen Quellen begegnet, lässt sich nur schwer bewältigen, Daher ist die verfügbare Menge der Informationen zunächst in interessante und uninteressante Informationen zu unterteilen. Dem Entscheidungsträger sind...
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