Showing 1 - 10 of 34,179
This paper evaluates alternative strategic models of competition and market structure inonline retailing, and makes comparisons with traditional retailing. Online consumers areless concerned than traditional consumers about spatial characteristics and moreconcerned about hidden quality...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870260
Often charges have to be paid by customers in advance of services. Therefore, the flexibleconfiguration of rate structures is an important distinguishing mark of competing companies.Since the prompt adaptation of changes to new situations enhances competitive power, thereis vital need to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868361
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005855795
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000156487
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013338832
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003773109
In this paper we focus on specification of revenue functions in their dual price space. We consider two distance functions, both dual to the revenue function: Shephard output distance function and the directional output distance function, both in price space. The former is multiplicative,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003751214
der Preis-Qualitäts-Positionierung. Es werden systematisch Nachweise in Bezug auf die Kategorisierungsprozesse der … Konsumenten hinsichtlich Preis und Qualität erbracht und eine Verknüpfung der Positionierung mit dem Unternehmenserfolg … einer Marktforschungsautomatisierung aufgezeigt. Der Inhalt Gestaltung, Wahrnehmung und Implikationen der Preis …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018077
Markenmanagements: der Markenstrategie und der Markenkontrolle. Im Rahmen der Markenstrategie liegt der Fokus auf der Preis …-Qualitäts-Positionierung. Es werden systematisch Nachweise in Bezug auf die Kategorisierungsprozesse der Konsumenten hinsichtlich Preis und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422772