Showing 1 - 10 of 385
We analyze the impact of different organizational structures on incentives to invest in railways: vertical integration, vertical separation, and a hybrid form. Economic theory predicts that vertical integration fosters socially optimal investment, whereas, due to potential hold-up problems, both...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008514716
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003369094
Persistent link: https://www.econbiz.de/10007385100
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013444014
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002600912
Seit der Einführung der Lkw-Maut Anfang dieses Jahres sind erneut Forderungen laut geworden, eine Straßenbenutzungsgebühr auch für Personenkraftwagen einzuführen. Wie wirkt die Pkw-Maut unter Finanzierungs- und Lenkungsgesichtspunkten? Lässt sie sich politisch durchsetzen?
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009417398
Seit der Einführung der Lkw-Maut Anfang dieses Jahres sind erneut Forderungen laut geworden, eine Straßenbenutzungsgebühr auch für Personenkraftwagen einzuführen. Wie wirkt die Pkw-Maut unter Finanzierungs- und Lenkungsgesichtspunkten? Lässt sie sich politisch durchsetzen?
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303175
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003704986
Persistent link: https://www.econbiz.de/10007439959
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003790690